بازداشت بیش از بیست افسر بلندپایه سعودی

 

در ادامه بازداشت‌های گسترده و بی‌سابقه در عربستان خبر‌های درج شده در برخی نشریات معتبر انگلیس از بازداشت بیش از بیست نفر از افسران بلندپایه این کشور حکایت دارد.

بازداشت بیش از بیست افسر بلندپایه سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری صداوسیما از لندن، رسانه‌های انگلیسی از بازداشت شماری از فرماندهان ارتش عربستان خبر دادند.

در ادامه بازداشت‌های گسترده و بی سابقه در عربستان خبر‌های درج شده در برخی نشریات معتبر انگلیس از بازداشت بیش از بیست نفر از افسران بلندپایه این کشور حکایت دارد.

با بازداشت این نظامیان شمار افراد سرشناس بازداشت شده در هفته‌های اخیر در عربستان به بیش از دویست نفر رسیده است که چهار وزیر و یازده شاهزاده، از جمله ولیعهد سابق این کشور نیز جزو بازداشت شدگان هستند.

برخی منابع ناکامی فرماندهان نظامی در جنگ یمن را علت بازداشت برخی از این فرماندهان اعلام کردند.

وال استریت ژورنال هم نوشت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که کارزار مبارزه با مفاسد اقتصادی را در این کشور به راه انداخته علاوه بر بازداشت شماری از شاهزادگان و ثروتمندان سعودی بیش از دو هزار حساب مربوط به این افراد را نیز مسدود کرده است.

به گفته برخی منابع خبری محمد بن سلمان واگذاری حدود هفتاد درصد از ثروت این افراد به دولت را شرط آزادی آنان اعلام کرده است.

شهر "بوکمال" آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه به طور کامل آزاد شد

            

نیروهای مقاومت شهر بوکمال آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه را کاملا پاکسازی و آزاد کردند.

شهر بوکمال آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه به طور کامل آزاد شدبه گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیروهای مقاومت شهر بوکمال آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه را کاملا پاکسازی و آزاد کردند، تروریستها به مزارع اطراف گریخته اند و درگیری ها در اطراف شهر ادامه دارد.

گفتنی است؛ شهر بوکمال آخرین منطقه شهری مهم در سوریه بود که همچنان در اشغال داعش بود. ارتش سوریه هفته گذشته اعلام کرد که توانسته کنترل این شهر را به دست بگیرد اما ظاهرا به دلیل ضد حمله‌ای گسترده از سوی داعش مجبور شده بود تا فاصله چند کیلومتری اطراف شهر عقب‌نشینی کند.

دعای پایان ماه صفر

اندازه فونت نسخه چاپی ارسال به دوستان

ان شاالله با خواندن این دعا در پایان ماه صفر از بلا بدور بوده حاجت روا شوید.

دعای پایان ماه صفربه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ان شاالله با خواندن این دعا در پایان ماه صفر از بلا بدور بوده حاجت روا شوید ابتدا نیت کنید:

”سُبحانَ الله یا فارِجَ الهَمّ وَ یا کاشِفَ الغَمّ فَرِّج هَـمّی وَ یَسّر اَمری وَ ارحِم ضَعفی وَ قِلَـّهَ حیلَتی وَ ارزُقنی حَیثَ لا اَحتَسِب یا رَبَّ العالَمین“

خداوندا مرا از غم و دل تنگی نجات ده، شادم ساز و مرا شامل رحمت خود کن، ای پروردگار جهانیان»

حضرت پیامبر می فرمایند: هر کس مردم را از این دعا با خبر کند در گرفتاریش گشایش می شود.

توافق ترامپ و مکرون برای مقابله با اقدامات ایران در منطقه

 

رؤسای‌جمهور آمریکا و فرانسه درباره مقابله با آنچه «فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران و حزب‌الله لبنان» خوانده شده است، توافق کردند.

توافق ترامپ و مکرون برای مقابله با اقدامات ایران در منطقهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی کاخ سفید نوشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در یک تماس تلفنی درباره مقابله با آنچه «فعالیت‌های منطقه‌ای بی‌ثبات کننده ایران و حزب‌الله لبنان» خوانده شده است، توافق کرده‎اند.

بر اساس این بیانیه کاخ سفید، دونالد ترامپ و امانوئل مکرون روز شنبه (۱۸ نوامبر) درباره اوضاع سوریه و لبنان گفتگو کردند. در این بیانیه آمده است: «هر دو رئیس جمهور درباره ضرورت همکاری با متحدان برای مقابله با «فعالیت‌های بی‌ثبات کننده حزب‌الله و ایران در منطقه»، توافق کردند.»

این خبر در حالی منتشر شد که سعد حریری، نخست‌وزیر مستعفی لبنان پس از استعفای غیرمنتظره خود در عربستان سعودی، به فرانسه سفر و با مکرون گفتگو کرد. حریری گفت که برای شرکت در جشن روز استقلال لبنان که چهارشنبه آینده برگزار خواهد شد، به بیروت باز خواهد گشت.

حریری روز چهارم نوامبر در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، ضمن طرح ادعاهایی بی‌اساس علیه ایران و جنبش حزب‌الله لبنان، استعفا داد.

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان، مقامات سعودی را متهم کرده است که حریری را بازداشت کرده و تحت فشار قرار داده‌اند.

به دنبال دیدار حریری و مکرون در پاریس، کاخ الیزه طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که برای حفظ ثبات در لبنان تمام ابتکارات لازم را بکار خواهد گرفت.

محمد بن سلمان از ترور جان سالم به در برد

 

بر اساس یک گزارش، ولیعهد عربستان، که مسئول بازداشت‌های اخیر شاهزادگان سعودی است، از یک سوءقصد جان سالم به در برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الدیار، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، از تلاشی برای ترورش جان سالم به در برده است.

بر اساس این گزارش، پنج تن از افسران گارد ملی عربستان سعودی که پیش از این، تحت فرماندهی شاهزاده «متعب» (پسر ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان) بودند، روز شنبه در تلاش برای ترور محمد بن‌سلمان، به سمت خودروی وی تیراندازی کردند.

محمد بن سلمان از ترور جان سالم به در برد

این افسران، که سوار بر خودرو بودند، به سمت خودروی ولیعهد عربستان سعودی و همراهان او تیراندازی کردند، ولی محمد بن سلمان در این حادثه آسیبی ندید؛ زیرا خودروی وی زرهی و ضدگلوله است، ولی چند تن از محافظان او در این حادثه زخمی شدند.

پس از این حادثه، محمد بن سلمان به سرعت به مقر وزارت دفاع حرکت کرد. تاکنون نیرو‌های امنیتی سعودی موفق به بازداشت و شناسایی هیچ‌کدام از این مهاجمان نشده‌اند.

در حال حاضر، برخی گزارشها از بازداشت شماری از افسران عالیرتبه سعودی حکایت دارد.

شاهزاده متعب فرمانده گارد ملی عربستان بود که هفته گذشته به همراه چند شاهزاده دیگر به اتهام فساد مالی دستگیر شد. 

به گفته برخی منابع، محمد بن سلمان نگران این بوده است که متعب که خودش زمانی بخت اول جانشینی ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان بود، با انجام کودتایی او را از رسیدن به قدرت بازدارد و به همین دلیل، به بهانه فساد مالی او را از فرماندهی گارد ملی عربستان برکنار کرد.