شهادت سرباز نیروی انتظامی در درگیری با سارقان در خمین


بر اثر درگیری مسلحانه نیروهای پلیس شهرستان خمین با سارقان ؛ یکی از سربازان نیروی انتظامی به شهادت رسید .

شهادت سرباز نیروی انتظامی در درگیری با سارقان در خمین به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک    سرهنگ محمود خلجی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت:شب گذشته استوار دوم وظیفه "حسین محمدی" در عملیات دستگیری یک سارق احشام در یکی از روستاهای شهرستان خمین به شهادت رسید.

وی ادامه داد: فرد ضارب بلافاصله در عملیات پلیس دستگیر شد و تحقیقات تکمیلی از سوی کارآگاهان پلیس در حال پیگیری است.

استواردوم وظیفه "حسین محمدی" پایه خدمتی اسفند ۹۵ و ساکن قم بود

آمریکا دو نفر را با ادعای جاسوسی برای ایران دستگیر کرد


وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد دو شهروند ایرانی-آمریکایی به نام‌های احمدرضا محمدی دوستدار و مجید قربانی را به اتهام جاسوسی برای دولت ایران دستگیر کرده است.

آمریکا دو نفر را با ادعای جاسوسی برای ایران دستگیر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد دو شهروند ایرانی-آمریکایی به نام‌های احمدرضا محمدی دوستدار (۳۸ ساله) و مجید قربانی (۵۹ ساله) را به اتهام جاسوسیبرای دولت ایران دستگیر کرده است.

بر اساس کیفرخواست تنظیم‌شده، اتهام این دو جاسوسی از نهادهای یهودی و اسرائیلی مستقر در آمریکا و جمع‌آوری اطلاعات درباره شهروندان آمریکاییِ عضو گروهک مجاهدین خلق (منافقین) عنوان شده است.

طبق گفته وزارت دادگستری آمریکا، این افراد در تاریخ ۹ آگوست (۱۸ مرداد) دستگیر شده‌اند اما خبر دستگیری آنها روز گذشته (دوشنبه) علنی شده است.

در کیفرخواست ادعایی وزارت دادگستری آمریکا، اتهام احمدرضا محمدی دوستدار تصویربرداری از یک مرکز یهودی در شیکاگو و اتهام مجید قربانی که ساکن ایالت کالیفرنیای آمریکاست، شرکت در تجمعات گروهک تروریستی منافقین در واشنگتن و نیویورک و عکسبرداری از شرکت‌کنندگان با هدف جمع‌آوری اطلاعات درباره آنان عنوان شده است.

دستگیری این دو نفر آخرین نمونه از فضاسازی آمریکا علیه کشورمان برای توجیه خروج یکجانبه خود از برجام به شمار می‌رود. 

وزارت دادگستری آمریکا هنوز درباره زمان محاکمه آنها جزئیاتی ارائه نکرده است.

چگونه هنگام فروش تلفن همراه، اطلاعات خود را به طور کامل از آن حذف کنیم؟


اگر قصد فروش تلفن همراه خود را دارید، با انجام این مراحل دیگر نگران باقی ماندن اطلاعات خود در گوشی نباشید.

راه های حذف کامل اطلاعات از دستگاه های اندرویدیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیاری از افرادی که از تلفن های همراه استفاده می‌کنند، در هنگام فروش آن ترسی از باقی‌مانده اطلاعات در تلفن همراه خود دارند. روش های گوناگونی وجود دارد که این ترس را برای شما رفع می‌کند؛ اما یکی از ساده ترین راه ها که همه می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، استفاده از راهکار زیر است. 

گام اول: اطلاعاتتان را رمزگذاری کنید

قبل از شروع به پاک کردن اطلاعات بهتر است آن‌ها را رمز‌گذاری کنید تا در صورت بازیابی، اطلاعات غیرقابل استفاده باشد. برای رمز‌گذاری وارد تنظیمات دستگاه شوید، سپس بخش Security یا امنیت را انتخاب و گزینه‌ی رمز‌گذاری تلفن همراه یا Encrypt phone را لمس کنید.

گام دوم: بازگشت به تنظیمات کارخانه

مراحل بازگردانی به تنظیمات کارخانه را انجام دهید، برای این‌کار در تنظیمات گزینه‌ی Backup & Reset را انتخاب و سپس بازگردانی به تنظیمات کارخانه را اجرا کنید. البته قبل آن از اطلاعاتی که لازم دارید یک پشتیبان تهیه کنید.

گام سوم: بارگذاری داده‌های بی‌مصرف

معمولاً مورد های اول و دوم کافی است، اما اگر قصد دارید امنیت بیش‌تری برای اطلاعات شخصی خود ایجاد کنید، حافظه‌ی تلفن همراه خود را پس از این‌که گام‌های اول و دوم را پر کردید با داده‌های جعلی مانند تصاویر، فیلم‌ها و البته دفتر‌چه‌تلفن جعلی پر کنید.

گام چهارم: مجدداً بازگشت به تنظیمات کارخانه

مجدداً وارد تنظیمات شوید و مراحل بازگردانی به تنظیمات کارخانه را انجام دهید. به این ترتیب، در صورتی که اطلاعات حافظه تلفن همراه شما، بازگردانی شوند، اطلاعات اصلی شما در میان اطلاعات جعلی که در گام سوم ایجاد کرده‌اید، پوشش داده شده‌اند و احتمال بازگردانی آن‌ها بسیار پایین است.

نخستین جنگنده ایرانی با نام «کوثر» به پرواز درآمد


همزمان با آغاز مراسم سالروز صنعت دفاعی، نخستین جنگنده ایرانی با نام "کوثر" با فرمان رئیس جمهور به پرواز در آمد.

به گزارش حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  متخصصان و نخبگان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با مشارکت دیگر سازمان‌های صنعتی وزارت دفاع، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و با مدد گرفتن از ساقی کوثر، آسمان ایران را به نام «کوثر» مزین کرده و حراست از سرزمین‌مان را به آن سپردند.

ارتقا توان رزم و آموزش خلبانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بومی‌سازی سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته نسل 4، سامانه‌های مکانیکی و هیدرولیکی و موتور با به‌کارگیری شبکه گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان و سازمان‌های صنعتی وزارت دفاع، مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، بهره‌گیری از معماری یکپارچه پیشرفته اویونیک و کنترل آتش با استفاده از شبکه داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل 4، بهره‌گیری از فناوری نمایشگرهای چندمنظوره تمام دیجیتال، بهره‌گیری از کامپیوتر محاسبات بالستیک سلاح و سامانه پیشرفته نشانه‌روی مقابل خلبانان (HUD) به منظور افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره‌گیری از رادار پیشرفته چندمنظوره کنترل آتش جهت بالا بردن کشف اهداف و تهدیدات و بهره‌گیری از ناوبری دقیق به صورت رادیویی و مستقل و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند از مهمترین ویژگی‌ها و دستاوردهای تولید این هواپیماست.

هواپیمای کوثر یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با ماموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به صورت کاملا بومی ساخته شده است و ایران را در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده با سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش نسل 4 قرار داده است.

این هواپیما در 2 نوع تک کابین و دو کابین قابل تبدیل خواهد بود که نوع دوکابینه علاوه بر قابلیت رزمی، برای آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته کاربرد دارد.


اعلام نظر دوباره ترامپ درباره دیدار با روحانی


رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه اختصاصی با رویترز، نظر خود را درباره دیدار و مذاکره با رئیس‌جمهور کشورمان اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری رویترز درباره موضوعات گسترده‌ای از جمله ایران، کره شمالی، ترکیه، سوریه و روسیه صحبت کرد.

اعلام نظر دوباره ترامپ درباره دیدار با روحانی

ترامپ در این مصاحبه در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز درباره دیدار با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، گفت برایش چندان مهم نیست که با مقامات ایران دیدار کند یا نه. این در حالیست که او پس از خروج از برجام تا به امروز بیش از ده بار علنا یا تلویحا خواستار دیدار و مذاکره با ایران شده است