تقدیر از کمک های ایران برای غلبه ارتش عراق بر گروه تروریستی ناپاک داعش

تقدیر از کمک‌های ایران برای ‌غلبه ارتش عراق ‌بر گروه تروریستی ناپاک داعش


وزیر دفاع کشورمان و هیئت همراه در دومین روز از سفر به بغداد، با ‌‌وزیر کشور عراق دیدار و پیرامون مسائل منطقه‌ای گفت‌و‌گو کردند.

  امیر حاتمی وزیر دفاع جمهو‌ری اسلامی ایران و هیئت همراه در دومین روز از سفر به بغداد، با وزیر کشور عراق دیدار و پیرامون مسائل منطقه‌ای گفت‌و‌گو کردند.

امیر حاتمی در این دیدار با بیان اینکه اشتراکات فراوانی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بین دو کشور ایران و عراق وجود دارد، اظهار داشت: این اشتراکات موجب همبستگی و نزدیک‌تر شدن دو کشور شده است.

وی عزیمت حجم بالای هر ساله زوار عتبات عالیات از ایران اسلامی به سوی کشور عراق و بالعکس کثرت جمعیت عراق برای زیارت حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در ایران را نمونه‌ای از این اشتراکات دینی و مذهبی عنوان کرد و افزود: جا دارد از میهمان‌نوازی‌ها و پشتیبانی‌های کشور عراق در این سفر‌های معنوی به ویژه مراسم اربعین حسینی و عاشورا تشکر کنم.

http://javaninews.ir

تانک کرار به زودی وارد چرخه دفاعی کشور میگردد.

تانک کرار به زودی وارد چرخه دفاعی کشور می‌شود



  امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر تمرکز ارتش در استفاده از تجیهزات نظامی تولید داخل، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که داریم همان‌طور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند، بهره‌گیری از صنایع داخلی است. 

وی با اشاره به اینکه تانک «کرار» از جمله تانک‌های پیشرفته ساخت داخل است که توسط دانشمندان ایرانی در وزارت دفاع و با مشارکت نیرو‌های مسلح کشور طراحی و ساخته شده است، ادامه داد: در سال‌جاری نیز مقدمات ورود تانک کرار به چرخه دفاعی کشور را فراهم می‌کنیم.

در گیری مرزبانان هنگ مرزی میر جاوه با اشرا

درگیری مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه با اشرار مسلح/شهادت ۴ تن از مرزبانان و بسیجیان طرح امنیت + اسامی

معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: درگیری از ساعت یک بامداد شروع شد و تا سه بامداد در نقطه صفر مرزی میرجاوه ادامه یافت. 

وی ادامه داد:درگیری مرزبانان جنوب شرق کشور در مرز میرجاوه با اشرار در بخش مرزی ریگ ملک شهرستان میرجاوه میل ۸۹، حد فاصل پاسگاه چاه لشکر محدوده چالشکر رخ داد که  دو مرزبان و دو تن از بسیجیان طرح امنیت به شهادت رسیدند.

ن گمنام امام زمان (عج) محموله کلان مواد منفجره را که قرار بود با پوشش مواد مخدر از مرزهای شرقی به کشور وارد شود، کشف و ضبط کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اداره کل استان سیستان و بلوچستان با اقدامات اطلاعاتی و فنی توانستند گروه‌های تروریستی را در انتقال 80 کیلوگرم مواد منفجره ترکیبی، 17 عدد تله انفجاری پدالی (مخصوص به‌کارگیری در بمب‌های کنار جاده‌ای و تله‌های انفجاری)، 28 قبضه سلاح کمری با دو هزار و 100 فشنگ، 35 قبضه نارنجک جنگی، ده‌ها چاشنی الکترونیکی، فتیله و تجهیزات انفجاری ناکام بگذارند.

   در این عملیات سربازان گمنام امام زمان (عج)همچنین 580 کیلوگرم مواد مخدر از تروریست‌ها کشف کردند.

دستاورد جدید هوانیروز ارتش

دستاوردهای جدید هوانیروز ارتش رونمایی شدند

دستاوردهای جدیدهوانیروز ارتش در رمپ و باند جدید هوانیروز رونمایی شد. 

  صبح دبروز با حضور امیر علی جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نزاجا  از سه دستاورد بومی هوانیروز در رمپ و باند جدید هوانیروز رونمایی شد.

 موشک شفق

موشک شفق نخستین بار در صنعت بالگردی ارتش با دستان توانمند متخصصان جوان هوانیروز طراحی، تولید و مورد آزمایش قرار گرفته است. از خصوصیات بارز موشک شفق، برد ۸ تا ۱۲ کیلومتری است که اهداف را مورد رهگیری و اصابت دقیق قرار می‌دهد.از ویژگی‌های دیگر این موشک بومی بودن فناوری ساخت و طراحی است.

فیلم/ ارتقای برد موشک‌های بالگردی هوانیروز

دوربین دید در شب

از برنامه‌های دیگر هوانیروز عملیاتی کردن دوربین دید در شب و نصب بر روی تمامی بالگردهای هوانیروز بود. با این کار علاوه بر افزایش برد عملیاتی و پایش دشمن متخاصم در دل شب، قدرت مانور و آتش این وسایل پرنده ارتقا یافته است.

 تسلیح بالگردها به راکت‌انداز و تیربار

دستاورد دیگر هوانیروز ارتش، تسلیح هجومی به تهاجمی و تجهیز بالگردهای شناسایی، پشتیبانی و ترابری هوایی هوانیروز به سامانه راکت انداز و تیربار است که موجب ارتقای قدرت تهاجمی و پوشش نقاط ضعف عملیاتی در رزم نزدیک می‌شود.امروز هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاسی از شهدا و پیشکسوتان و همچنین عینیت بخشیدن به اوامر مطاع و نورانی و مبارک مقام معظم رهبری قدرت بالگردی منطقه است.