صبح امروز شاهد یک سیرک کارتونی در مونیخ بودیم/

اگر احساس کنیم برجام به نفعمان نباشد طوری پاسخ می‌دهیم که باعث پشیمانی دیگران شود

وزیر خارجه گفت: صبح امروز شاهد یک سیرک کارتونی در کنفرانس امنیتی مونیخ بودیم.

صبح امروز شاهد یک سیرک کارتونی در مونیخ بودیمبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ طی اظهاراتی ضمن ابراز خرسندی برای حضور در این نشست گفت: شکست قلمرویی داعش موجب از میان رفتن تهدید افراط گرایی نشده است؛ ایدئولوژی نفرت وجود داردو ممکن است در جای دیگری ظهور کند.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به برخی ادعاهای مقامات آمریکایی و همچنین نمایش امروز نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس مونیخ گفت: امروز شاهد یک سیرک کارتونی بودم اجازه دهید به موضوعات جدی بپردازیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد:ما خواستار یک منطقه قوی هستیم ما نمی خواهیم در منطقه هژمون باشیم ؛ دوران هژمونی گذشته است.

وی اضافه کرد:سال گذشته پیشنهاد ایران را برای ترتیبات امنیتی در خلیج فارس بر اساس گفتگو ، اصول مشترک و اقدامات اعتمادساز تکرار کردم . برخی ازهمسایگان ما سال گذشته ازفرصت خود برای وارد کردن اتهاماتی علیه ایران استفاده کردند. برخی نیز امسال همین کار را کردند و خواهند کرد. امروز صبح شاهد یک سیرک کارتونی بودیم که حتی ارزش پاسخ دادن را هم ندارند.

ظریف گفت: خوشحالم که بر خلاف رویکرد برخی ها، دبیرکل سازمان ملل به تائید رویکردی آینده نگرانه ای که سال گذشته در اینجا مطرح کردم نزدیک شده است. امروز این موضوع را بسط میدهم و به شما میگویم تا زمانی که یک تلاش جمعی برای ایجاد صلح فراگیر و امنیت در منطقه خلیج فارس وجود نداشته باشد، ما همچنان تا نسل های آینده درگیر ناآرامی خواهیم بود.

وی بابیان اینکه امروزشکست قلمرویی داعش یک حس ثبات را در قلمروهای سابق داعش ایجاد کرده است اما شکست یکی ازشرورترین سازمان های جهان به این معنی نیست که تهدید افراط گرایی از منطقه و فراتر از آن از بین رفته است، یادآور شد: علت های ریشه ای این مساله بخصوص ایدئولوژی نفرت و حذف همچنان وجود دارد و ممکن است در جای دیگری ظهور کند.

وزیر خارجه ایران اظهار داشت: قدرتهای نظامی از دیرباز راهبردهای مختلفی برای پیروزی در جنگ داشته اند اما هرگونه راهبردی برای پیروزی در صلح را نادیده گرفته اند.قدرتهای بزرگ و متحدان منطقه ای آنها دیگران وبخصوص ایران را متهم کرده اند.آمریکا ومشتریان منطقه ای آن به پیامدهای طبیعی انتخاب های خود دچار شده اند اما از این مجمع و سایر مجامع جهانی برای احیای هیستری علیه سیاست خارجی ایران و مشوش کردن واقعیت استفاده می کنند.

وی یادآور شد: همانطور که سال گذشته گفتم منطقه ما نیازمند یک ساختار امنیتی منطقه ای جدید است. ما معتقد به ایجاد 'یک منطقه قوی' بجای 'مرد قوی در منطقه' هستیم منطقه ای که در آن ملت های بزرگ وکوچک حتی آنهایی که رقابت تاریخی دارند به ایجاد ثبات کمک کنند. برای ساختن یک منطقه قوی باید واقع بین باشیم و تفاوت ها را بپذیریم. ما نیازمند حرکت از فرماسیونهای جمعی ائتلافی به سمت مفاهیم در بر گیرنده مانند'شبکه سازی' امنیتی هستیم که یک رویکرد 'غیر حاصل جمع صفر' است. توافق هسته ای نمونه ای چنین تفکر غیر حاصل جمع صفری بود. به رسمیت شناختن تفاوتها و در عین حال شناسایی یک هدف مشترک و حفظ احترام برای منافع همه طرفها هدایتگر مذاکرات دشوار منتهی به توافق هسته ای بود.

ظریف گفت:ایران پس از این توافق درصدد این بود که همان رویکرد را برای منطقه خلیج فارس استفاده کند و پیشنهاد ایجاد 'مجمع گفتگوی منطقه ای' را مطرح کرد اما گوش شنوایی نیافت هر چند این پیشنهاد هنوز مطرح است و تنها راه خروج است.پارامترهای پیشنهاد ایران برای ساختار امنیتی منطقه ای ساده اما موثر هستند که بجای تلاش برای نادیده گرفتن تضاد منافع ، تفاوتها را به رسمیت میشناسد. ما نیازمند اقدامات اعتماد ساز از قبیل دیدارهای مشترک نظامی اطلاع پیشاپیش درباره رزمایشهای نظامی تا شفافیت درباره خریدهای نظامی و کاهش هزینه های نظامی هستیم. در زمانی که بطور خطرناکی به تشدید مناقشه ها که زندگی فرزندان و نوه های ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد نزدیک شده ایم، من همتایان خود در منطقه خلیج فارس را تشویق میکنم تا برای محقق کردن این پیشنهاد به ایران بپیوندند.

ظریف همچنین در بخش پرسش و پاسخ با رد ادعاهای رژیم صهیونیستی علیه ایران تاکید کرد که مشکل منطقه تجاوزگری اسراییل است و این رژیم باید حقوق فلسطینیان را رعایت کند و دست از تجاوزکاری بردارد.

وی درباره برجام نیز تاکید کرد: به شما اطمینان میدهم که اگر منافع ایران (در برجام) تامین نشود ایران پاسخ خواهد داد و پاسخ ایران جدی خواهد بود که موجب پشیمانی برخی از اقدامات اشتباهشان خواهد شد. اما ما اولین کسی نخواهیم بود که توافق را نقض خواهد کرد.

خروش انقلابی مردم در سراسر ایران

 

مردم سراسر کشور همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حماسه تماشایی خود را آغاز کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مناسبتی است تا هر سال مردم سراسر کشورمان یکصدا شوند تا بازهم حماسه ای دیگر بیافرینند.حماسه ای که هر سال پر شورتر از سال قبل برگزار می شود.شوری که نشانگر اتحاد ملت شجاع ایران اسلامی است. اتحادی که هیچ گاه از بین نرفته بلکه در کشاکش زمان محکم تر شده است.

 

حضور مردم استان یزد در راهپیمایی ۲۲ بهمن+ تصاویر

خروش انقلابی مردم در سراسر ایران

 بوشهری‌ها دوباره حماسه آفریدند+تصاویر 

 خروش انقلابی مردم در سراسر ایران

راهپیمایی 22 بهمن همزمان با سراسر کشور در اردبیل + تصاویر

 خروش انقلابی مردم در سراسر ایران

حضور تماشایی گیلانی‌ها در جشن انقلاب+تصاویر

خروش انقلابی مردم در سراسر ایران 

شکوه همدلی در نصف جهان + تصاویر

 خروش انقلابی مردم در سراسر ایران

آغاز راهپیمایی مردم قم در روز ۲۲ بهمن +تصاویر

 خروش انقلابی مردم در سراسر ایران

حضور با شکوه زنجانی‌ها در سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب /ثبت حماسه ای دیگر در زنجان + تصاویر

 خروش انقلابی مردم در سراسر ایران

کرمانی ها آغاز کردند حماسه ای دیگر را در22بهمن + تصاویر

خروش انقلابی مردم در سراسر ایران

آغاز راهپیمایی 22 بهمن در همدان +تصاویر

خروش انقلابی مردم در سراسر ایران 

الوعده وفا/حضور مردم قزوین در راهپیمایی 22 بهمن 96+ تصاویر

 خروش انقلابی مردم در سراسر ایران

آغاز راهپیمایی 22 بهمن در کردستان +تصاویر

پیام رهبر انقلاب در پی حماسه ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن؛

رهبر معظم انقلاب اسلامی درپی حماسه راهپیمایی امروز ملت عزیز ایران در سراسر کشور پیامی صادر کردند.

پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت حضور حماسی ملت در راهپیمایی 22 بهمن‌ماهبه گزارش گروه سیاسى باشگاه خبرنگاران جوان،  درپی حماسه راهپیمایی امروز ملت عزیز ایران در سراسر کشور، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی صادر کردند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت عزیز و سربلند ایران! امروز عزم و بصیرت شما حادثه‌ی بزرگ و خیره کننده‌ئی آفرید. عظمت راه‌پیمائی امروز شما که به نظرِ محاسبه‌گرانِ دقیق، از سالهای پیش پرجمعیت‌تر و پرشورتر بود، پاسخ قاطع و دندان‌شکنی به بیگانگان و دشمنان و سست‌عهدان داد. دشمن با تکیه بر تصوّر ناقص و باطل خود از ایران و ایرانی، همه‌ی توان و تلاش تبلیغی خود را بر این متمرکز کرده بود که ۲۲ بهمن امسال را بی‌رونق و احیاناً به ضد خود تبدیل کند.

شما عملاً زنده و پویا بودن انقلاب را به رخ آنان کشیدید و پایبندی به آرمانهای امام راحل را با شعارهای خود و با حضور گرم خود، با صدای بلند فریاد کردید. نهیب ملت ایران دشمن را به عقب میراند و عزم راسخ او معادلات غلط آنان را به هم میریزد. مسئولان کشور قدر این پدیده‌ی بی‌نظیر را بدانند و با استقامت کامل و روحیّه‌ی انقلابی و عمل جهادی به ملت عزیز خدمت و از آرمانهای انقلاب دفاع کنند. آینده متعلق به ملت بیدار و بصیر ماست، ما مسئولان باید بکوشیم از ملت عقب نمانیم. ولا تهنوا و لاتحزنوا و انتم الأعلون ان کنتم مؤمنین

والسلام علیکم و رحمت الله

بیست و دوم بهمن ۱۳۹۶

سید علی خامنه‌ای

انتهای پیام/ 

این غلط است که برخی پای سفره نظام باشند اما پز اپوزیسیونی بدهند

 

فرمانده سپاه قدس گفت: این غلط است که برخی پای سفره نظامی باشند که خون ۲۰۰ هزار شهید پای آن ریخته شده است، اما پز اپوزیسیونی بدهند.

انقلاب اسلامی درشرایطی سخت شکل گرفت

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در جمع مردم کرمان باتبریک آغاز چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: خداوند را شکر کنم از اینکه ما مکتب و مذهبی را داریم که این مکتب و مذهب دیروز و امروز تا آخر حیات بخش بشریت است.

وی تصریح کرد: انقلاب های زیادی در در دنیا به وقوع پیوسته است ،مثل انقلاب کارگران روسیه، بعضی انقلاب ها عنصری بودند مثل سیاه ها بر علیه سفیدها اما انقلاب ما در مقطعی به وقوع پیوست که دنیا تحت حاکمیت یک دوقطبی جهانی بود و کسی در جهان باور نمی کرد کشوری بتواند مستقل از این دو بلوک، حرکت کند و حرف بزند.

سردار سلیمانی ابراز کرد: فقط در تاریخ پیامبران می بینیم کسانی بودند که توانستند نظام فاسد و مسلط برمردم را با تکیه بر ایمان به خدا سرنگون کنند.

وی افزود: در آفریقای جنوبی برخی انقلاب ها نظامی بودند برخی انقلاب ها با مداخله خارجی ها به وقوع پیوست و یا حرکت های خارجی تحرکی ایجاد کرد، گرچه نمی توانیم نام آنها را انقلاب گذاشت ولی حاکمیت جدیدی را به وجودآوردند.

فرمانده سپاه قدس کشورمان با اشاره به اینکه انقلاب ما به هیچ یک از عناصری که گفتم شباهت ندارد اظهار داشت: انقلاب ما که فقیر و غنی، شهری و روستایی و همه قشرها را در خود جای داد و همه به رهبری امام انقلاب را شکل دادند.

وی گفت: نکته دوم این بود که در مقطعی انقلاب به وقوع پیوست که اهمیت دارد از باب اینکه به راه خودمان و نسخ الهی و به خداوند اعتماد داریم، زمانی انقلاب به وقوع پیوست که آمریکا حاکمیت مطلق درجهان داشت و امام فریاد نه شرقی و نه غربی را سر داد.

سردار سلیمانی افزود: در زمانی که شاه در اوج قدرت بود و شاه خود را ژاندارم منطقه می‌دانست و ایران از جهان منحصر شده بود و از عالم اسلام مستقل شده بود به سمتی رفت که امروز خاندان آل سعود انجام می‌دهند همان اقدامات را آن روز شاه انجام می‌داد و با اسرائیل سازش کرد، عمده جریان‌های سیاسی را هم ساواک متلاشی کرد.

فرمانده سپاه قدس بیان کرد: امروز اگر بعضی از گفته‌های غرض آلود در ما اثر می‌گذارد باید گفت ما در بدترین شرایط این پیروزی را به دست آوردیم، انسان می‌ماند چگونه می‌توان حق این ملت را ادا کند.

وی تصریح کرد: جمله یار با وفای امام حسین برهمه ما کفایت می‌کند اگر من جانم را هزار بار فدای این ملت کنم ارزش دارد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه اگر این دولت امروز در اختیار امامان معصوم بود الان دنیا چیز دیگری بود افزود: در پیروزی انقلاب، ملت پشت سر امام راه افتادند و به مانند خورشیدی که در تاریکی طلوع می‌کند.

حاج قاسم در ادامه اظهار داشت: ما در یک شرایط محال به پیروزی رسیدیم و بعد از پیروزی انقلاب در انتخاب‌های گوناگون این نظام اسلام را تثبیت کردو نکته بعدی حادثه منافقین و جنگ‌های خیابانی و حادثه کردستان و بلوچستان که منافقان راه انداختند مردم آن‌ها را خنثی کردند.

وی اظهارکرد: مردم پای ۸ سال جنگ ایستادند و بیش از ۲۰۰ هزار از فرزندانشان را فدا کرده و در یک جنگ نابرابر دشمن را شکست دادند.

فرمانده جبهه مقاومت اسلامی گفت: ملت ایران با تشخیص راه درست و دقیق دور امام رهبری چرخید و دل و جان خود را در اختیار ایشان قرار داد و کشور را نجات دادند.

سردار سلیمانی تصریح کرد:برخی از کسانی که ادعای پیروی از خط امام دارند به جای نوشتن نامه سرگشاده و انتقادآمیز به بیگانگان و دشمنان و بدخواهان به ولی فقیه زمانه خود نامه می نویسند. این معنی پیروی از خط امام است ؟ این غلط است که برخی پای سفره نظامی باشند که خون 200 هزار شهید پای ان ریخته شده است اما پز اپوزیسیونی بدهند.

وی افزود: اگر ما تعلقات را زیر پا گذاشتیم مانند شهدا می توانیم به کشور خدمت کنیم. اما اگر تعلقات شخصی ، گروهی و جناحی داشتیم قادر به خدمت به مردم نیستیم.

فرمانده سپاه قدس تصریح کرد: نظام ایران در برابر فتنه‌ها به خصوص فتنه ۸۸ را با ذکاوت وبصیرت خنثی کرد، باید کف پای این ملت را بوسید و خاک پای این ملت را به چشم کشید.

وی سپس با اشاره به اینکه من در این اجتماع ارزشمند حرفهایم را حول ۳ محورمی گویم اظهار داشت:یادآوری این حرف‌ها برای همه ما مهم است، ولی کلام فن بیان لازم را ندارد امام خیلی مشخصات زیادی دارد و اگر یکی به واحد مشخصات ایشان را نقل کند ده‌ها جلد کتاب می‌شود و بحث‌های زیادی را می‌طلبد.

سردار سلیمانی تاکید کرد: چند مسئله محوری را مطرح می‌کنم و آن اینکه اولین خصوصیت امام که این خصوصیت شاید در کتاب‌های علمی مورد توجه بوده این بود که امام این وضعیت را تبدیل به یک مسئله کرد، امام آمد یک تعریف جدید در جهاد اکبر انجام داد و در حوزه اخلاق و تقوا را که از جوانی در امام می‌جوشید امام بنیاد گذاشت.

وی تصریح کرد: جهاد اکبر امام یک جهاد معصوم بود، باید حب و محبت حول یک محور می‌شد در دفاع مقدس ما همه شهدا ما از همه چیزشان گذشتند تا ما به این مقام برسیم.

ت یم ملی ایران 4 - تیم ژاپن 0/شاگردان ناظم الشریعه بر بام آسیا ایستادند

تیم های ملی فوتسال ایران در چارچوب جام ملت های آسیا با نتیجه 4 بر صفر از سد تیم ژاپن گذشت و قهرمان قاره کهن شد.

////به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛  تیم های ملی فوتسال ایران و ژاپن در مرحله فینال جام ملت های آسیا از ساعت 14:30 امروز (یکشنبه) به مصاف یکدیگر رفتند.

علی اصغر حسن زاده گل نخست تیم ملی ایران را در آخرین ثانیه های نیمه نخست وارد دروازه کرد تا نیمه اول این دیدار با نتیجه یک بر صفر تمام شود.

فرهاد توکلی با شروع نیمه دوم بازی گل دوم تیم ملی را وارد دروازه تیم ژاپن کرد.

علی اصغر حسن زاده گل سوم تیم ملی و گل دومش در این دیدار را وارد دروازه تیم ژاپن کرد.

حسین طیبی در آخرین لحظه های نیمه دوم گل چهارم بازی را به ثمر رساند.

این دیدار با نتیجه 4 بر صفر به نفع شاگردان ناظم الشریعه به پایان رسید تا تیم ملی فوتسال ایران برای دوازدهمین بار عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کند.

گفتنی است تیم ازبکستان در ضربات پنالتی با نتیجه 2 بر 1 و در مجموع 6 بر 5 تیم عراق را شکست داد و در جایگاه سوم قرار گرفت.

طیبی آقای گل شد، حسن زاده برترین بازیکن

حسین طیبی با 14 گل به عنوان آقای گل و علی اصغر حسن زاده به عنوان برترین بازیکن رقابت های جام ملت های آسیا 2018 انتخاب شدند.

انتهای پیام/

شکست چشم بادامی ها برابر ملی پوشان ایران در جام ملت های فوتسال آسیا